Czy ktoś zna inne tytuły filmów o podobnej fabule, tzn. gdzie morderca prowadzi swoją tajemniczą grę?
Pierwsze 3 części Piły są nawet dobre :) Sam doktorek mega psychol, a jak się wsłuchasz w to co on mówi i dlaczego to robi to odnoszę wrażenie, że ma słuszność :) Choć w tym nie dogodni nigdy Hannibala Lectera. Swoją drogą, wg mnie też warty polecenia, ale ktoś niżej już to zrobił :)
http://www.filmweb.pl/film/Zagadka+zbrodni-2003-126171 lepszy niż Milczenie owiec
Jutro do kina wchodzi Oculus tylko że tam tajemniczą grę prowadzi mordercze lustro . Polecam tez zaginioną dziewczynę , tez morderstwo ale jednak w trochę odwróconej formie.
''Odkupienie'' jest dosłownie strzałem w dziesiątkę!! W prawdzie podobny do ''Siedem'' a mimo to rózni się pod wieloma względami. Bardzo mi sie podobał.
Wiem, że prosisz o filmy, ale zdecydowanie serial "Dexter" - pod względem gry psychologicznej innego mordercy niż główny bohater to sezon 1, 3 i przede wszystkim 6 (na tym póki co skończyłam). 6 sezon opiera się dokładnie na tym samym założeniu, co film "Siedem". Morderca zabija, by nawracać,a to co robi jest równie, jeśli nie bardziej pokręcone.
Dexter to nieskomplikowany, populistyczny gniot dla mało wymagającej widowni. Denny, płytki, prosty. Gra psychologiczna? No chyba żeby mieć siłę to oglądać.
6+ sezonów? Bez przesady... Porównanie do 7? W życiu.
Dokładnie! Kuracja może nie jest arcydziełem, ale jeśli chodzi o ponury, psychodeliczny klimat to mało który film jest go w stanie przebić!
Polecam:
http://www.filmweb.pl/Tozsamosc
http://www.filmweb.pl/film/Wyspa+tajemnic-2010-464256
http://www.filmweb.pl/Podejrzani
http://www.filmweb.pl/film/Stan+gry-2009-339949
http://www.filmweb.pl/serial/Mesjasz%3A+Pierwsze+ofiary-2001-233005
najlepszy thriller to psychoza ale czy jest tam gra to juz kwestia interpretacji
Polecam Słaby punkt z Ranem Gościnnie, i Anthonym Hopkinsem, oczywiście milczenie owiec, bo to klasyk, i może jeszcze purpurowe rzeki z Jeanem Reno
V jak vendetta jest wg. mnie podobny, tyle, że morderca w tym filmie zabija w ramacj zemsty, nie żeby pokazać światu swoją 'rację' jak w 7. Ale też można powiedzieć, że bawi się jako morderca.
Pewnie temat już martwy ale mimo to dodam coś od siebie: serial anime Death Note (http://www.filmweb.pl/serial/Notatnik+śmierci-2006-349326). Piekielnie wciągająca psychologiczna rozgrywka między mordercą a śledczym, nieoczekiwane zwroty akcji. Bez kitu ale naprawdę wciąga :). Pozdrawiam.